De eerste week - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

13 Mei 2010 | Peru, Cusco

¡Hola!
Zo, de vliegreis heb ik overleefd. De 6 uur op het vliegveld van Madrid waren niet zo erg. Ik had mijn boek en mijn muziek. De vliegreis van Madrid naar Lima was wel erg lang. We vlogen voor de zon uit, dus het bleef maar donker. Ik dacht dat er geen einde aan kwam! De maaltijden waren ook erg vies. Op de terugreis neem ik wel mijn eigen eten mee...

Helaas ben ik de eerste dagen aardig ziek geweest. Ik ben vooral erg misselijk dus ik mag alleen crackers eten en ik moet heel veel drinken. Ik plas me een ongeluk´;p Maar het gaat steeds beter. Nog twee dagen en dan is alles weer goed (zeggen ze)

Mijn gastfamilie is erg aardig. Mi padre is Dennis. Hij werkt bij het touristenbedrijf van zijn ouders. Mi madre is Karen, zij werkt in een hotel. Het kleine meisje is 3 jaar en heet Cheraza. Ze is een beetje verwend want ze is de jongste van de familie. Er woont ook een andere student bij mijn gastfamilie. Hij heet Mattias en komt uit Italie. Het Duits sprekende gedeelte, dat bestaat blijkbaar ook. Wel leuk, hij heeft me al gecomplimenteerd op mijn duits ;) Maar maak je geen zorgen oma, hij is jonger en kleiner dan ik. Iedereen is hier trouwens kleiner dan ik. Soy muy alto.

Ik heb foto's gemaakt van mijn Peruaanse huis, die zal ik er zo ook opzetten.

Het weer hier is echt prachtig, super zonnig. Alleen 's avonds is het erg koud. Als ik 's middags naar mijn lessen ga, moet ik dus warme jassen meenemen.

Ik heb 's middags les van 14.30 tot 18.30 Na twee uur is er een pauze. Ik heb les met nog 1 meisje uit Canada. Ze heet Madura en is 19 jaar. La professora heet Lida (geloof ik :s) en is nog best jong. We hebben het heel gezellig met z'n drieen.

Gisteren zijn we tijdens de les naar el mercado geweest. Madura en ik moesten alle fruit en groente namen opnoemen. Dat zijn er echt veel! Daarna hebben we pictionairy gespeeld waarbij een van ons een fruit of groente moest omschrijven en de ander die moest tekenen en raden. Erg grappig!

Ik hoop van het weekend wat musea te bezoeken. Volgende week begint mijn vrijwilligerswerk. Ik ben benieuwd!

Liefs, Jorinde

  • 13 Mei 2010 - 17:36

    Cindy:

    wau, mooi je huis en volgens mij heb je ook een behoorlijk uitzicht daar :) Ik zie dat je al wat woordjes hebt geleerd, leuk leuk :D Echt privéles dus, toe maar.
    Ik was er ook pas achter dat Italië een duitssprekend gedeelte had haha, spreekt hij ook italiaans of dat niet?
    Ik denk dat je het wel naar je zin gaat hebben daar. ¡Que te mejores pronto! Dan kun je er het beste van genieten.

    Chaufa

  • 13 Mei 2010 - 19:05

    Els Pedersen:

    Hola Jorinde,

    Come es ta?
    Hopelijk beter als de eerste paar dagen!!
    Erg leuk om zo eea mee te kunnen bekijken.Te merken aan je reactie denk ik dat je een super leuke en interessante tijd gaat beleven.

    Hartelijke groetjes van Els( Andy's moeder)

  • 13 Mei 2010 - 20:04

    Anja:

    Hoi Jorinde
    Zo, de kop is eraf. Ik hoop dat je gauw weer opgekapt bent. Leuk dat je al waar woorden in je nieuwe taal kent. Erg belangrijk natuurlijk, als je vrijwilligerswerk moet gaan doen.
    Groetjes en ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal.

    Groetjes,
    Anja

  • 13 Mei 2010 - 20:09

    Roel En Marja:

    We hopen dat je snel opknapt anders kun er niet echt van genieten. Wel leuk dat je op zo'n speelse manier les krijgt. We kijken uit naar je volgende berichtje en hopen op veel foto's.
    veel liefs van ons.XXX

  • 13 Mei 2010 - 20:38

    Jetta:

    Lieve Jorinde,
    Ik dacht al dat je je niet zo goed voelde. Maar je zult snel weer opknappen.
    Het klinkt allemaal erg leuk. Iedereen hier leeft erg met je mee. Hera heeft een emailadres en een telefoonnummer aan papa gegeven van haar peruaanse vriendin Theresa Garcia.Zij kent mensen in Cusco.Wie weet kun je het ooit ergens voor gebruiken. Maar volgens mij heb je leuke mensen om je heen. Ik denk dat Cheraza je cadeautje wel leuk heeft gevonden.
    Sterkte met je gezondheid rustig aan maar en bedankt voor je leuke bericht en foto´s. Liefs mama.

  • 14 Mei 2010 - 13:02

    Oma Tiny En Opa Ben:

    We zijn blij dat je goed bent aangekomen.
    Je vlot geschreven verslag hebben we met plezier gelezen.
    We vinden het ook fijn dat je prettig bent ontvangen.
    Fijn dat je eerste ervaringen kennelijk bij jou goed zijn gevallen. Dat geeft uitzicht op een plezierig en leerzaam verblijf in je nieuwe omgeving.Veel plezier verder en steek er veel van op.Daar mee zijn wij ook gelukkig.

    Veel liefs van opa en oma en als het je niet te veel tijd kost hopen we nog meer leuke dingen van je te vernemen.Tot ziens!!!

  • 14 Mei 2010 - 17:48

    Hassan:

    hoi jorinde jammer dat je ziek was ik hoop dat je het naar je zin krijgt
    veel liefs en xxxjes

    hassan

  • 14 Mei 2010 - 18:26

    Sara:

    Hoi Jorinde!
    Ik hoop dat je het leuk hebt in Peru en het leuk gaat hebben! Veel succes met je Spaanse lessen!

    Groetjes, Sara

  • 15 Mei 2010 - 15:00

    Lotte:

    Hola!
    De twee dagen zijn om, dus ik hoop, dat het weer beter met je gaat. Wat leuk dat je al fotos bij je berichten hebt gezet.
    De taalles klinkt erg leuk, ook gezellig dat jullie naar de markt gaan.

    Liefs, Lotte

  • 16 Mei 2010 - 14:01

    Marc:

    Lieve Jorinde,
    begreep van mama dat je al mooie dingen hebt gezien. Inca tempels toch? Fijn dat je je nu beter voelt. Morgen gaan we hier weer allemaal naar school. Zal wel wennen zijn. Hoop gauw weer wat van je te zien op deze site. Groetjes en een kus papa.

  • 17 Mei 2010 - 19:59

    Joyce:

    hoi jorinde
    heb van je moeder dit adres gekregen leuk om te zien wat je allemaal doet! leuk huis ook! ben benieuwd hoe het je allemaal vergaat en lees gezellig mee. groetjes joyce en een kusje van britt

  • 18 Mei 2010 - 20:13

    Oma:

    Het ziet er goed uit je kamer en het huis waar je logeert.
    Gaat het weer goed met je? Leuk je even aan de telefoon gehoord te hebben. wat voor werk doe je? Hopelijk heb je een beetje tijd om wat op je blog te schrijven.
    Geniet van alles liefs oma

  • 20 Mei 2010 - 16:55

    Joyce:

    hey jorinde
    ben je alweer een beetje opgeknapt? hoop het wel!
    we zijn vandaag op schoolreis geweest was erg leuk!! we hadden superlekker weer echt mazzel.en alles is goed gegaan ben wel moe nu ga lekker op de bank liggen dadelijk eerst britt nog even in bad doen en naar bed en daarna youri de fles en naar bed en dan blijft er nog 1,5 uur voor de bank over en ga ik ook naar bed.ben benieuwd naar je volgende verslag.
    groetjes joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2010

Macchu Picchu

04 Juni 2010

Foto's

20 Mei 2010

La Boleta de Tiristico

13 Mei 2010

De eerste week

05 Mei 2010

Heenreis
Jorinde

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 54679

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 13 Augustus 2012

Wereldsupporter

05 Januari 2012 - 29 Februari 2012

Als Wereldsupporter op de Filippijnen

05 Februari 2011 - 30 April 2011

Antropologe in Opleiding

08 Mei 2010 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: