Macchu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu Macchu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

Macchu Picchu

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

10 Juni 2010 | Peru, Cusco

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover. We gingen naar Macchu Picchu! Dit is DE grote trekpleister van Peru, als je die gezien hebt, kun je eigenlijk naar huis. Maar dat gaat nog niet gebeuren :p

We, dat is Matthias, Amelia (een meisje uit Lima die studeert in Canada, ze is hier voor vrijwilligerswerk) en ik, vertrokken vrijdagavond met de bus naar Quillabamba. Matthias is namelijk nogal enthousiast over eten en hij wilde zien waar het fruit vandaan komt. We kwamen om 4 uur in de ochtend in Quillabamba aan. Iets vroeger dan gepland, dus moetsten we op zoek naar een hostel. We hadden geluk, want er was nog 1 kamer vrij, met maar 1 bed. Matthias moest dus op de grond slapen.

Een vriend van Dennis zou ons een rondleiding geven. We stonden dus vroeg op, ik denk dat ik die nacht maar 2 uur geslapen heb :o
Helaas had die vriend pas om 9.30 tijd voor ons, en kwam hij ook nog eens iets van een half uur later aan. Toen konden we dus niet meer naar de fruitteelt kijken. We zijn daarom maar naar een dierentuin gegaan. Hier worden zielige dieren opgevangen die later naar een andere dierentuin worden gebracht.

´s Middags gingen we met een busje richting het plaatsje Agua Calientes. Ik dacht dat er geen einde aan de tocht zou komen. We gingen hoger en hoger over zanderige weggetjes. Ik werd gewoon misselijk van al die bochten en hobbels. De rit duurde wel iets van 3 uur. Ik had het gevoel of we ergens naar toe gingen waar nog nooit mensen waren geweest. Maar we eindigden in een stadje. Hier moesten we een taxi nemen naar het treinstation. Onderweg zag ik voor het eerst een echte waterval, schitterend!
We moesten een kaartje kopen, maar er was heel lang niemand achter het loket. De trein vertrok keurig op tijd, maar reed toen weer terug. Blijkbaar hadden we de afslag gemist :p

Nadat we onze spullen naar het hotel gebracht hadden en na een (warme!) douche genomen te hebben, gingen we op zoek naar een restaurant. Achteraf gezien hadden we kunnen weten dat het eten niet lekker zou zijn. Zo waren er geen andere klanten. Ook hingen er oranje en groene lampen. Die hadden ze waarschijnlijk opgehangen zodat je niet kon zien wat voor kleur je eten had. Het eten was erg vies. Zo had ik bijvoorbeeld tomatensoep waar nog nooit een tomaat ook maar bij in de buurt geweest was. Na dit eten ben ik helaas een beetje erg ziek geworden, maar nu gaat het wel weer beter.

We waren eigenlijk van plan om 4 uur op te staan, maar mijn wekker ging niet af. Matthias ging om 6 uur op pad, omdat hij de berg naar Maccu Picchu wilde beklimmen. Amelia en ik namen om half negen de bus.
Toen we boven kwamen zag ik voor het eerst Macchu Picchu in het echt. Of beter gezegd, ik zag waar het hoorde te liggen. Maar het leek net of God de wereld had uitgegumd. Zo vreemd, je kon echt niks zien. We hebben 5 uur moeten wachten voordat we wat konden zien. In de tussentijd gingen we op zoek naar de Inca-brug. Die was spectaculair, hij bestond wel uit 4 boomstammen! :s

Wachten op het verschijnen van Macchu Picchu was het echter meer dan waard. De mist gaf het iets extra geheimzinnigs. Iedere keer verscheen en verdween het weer. De sfeer die de plek uitademt is erg rustgevend en vredig.

We moesten 2 uur wachten op de trein die ons terug zou brengen naar Cusco. Ik had geluk, want toen we ergens koffie gingen drinken, begon net de wedstrijd Nadal-Söderling. Het was echt leuk om hem weer eens te zien spelen. En zo goed ook!

De trein was erg luxe, met hele grote zachte stoelen. Dat mocht ook wel voor die prijs ;p Na de trein moesten we nog met een busje. Ze draaiden er panfluit muziek. Ik denk dat ze ons de "real Peruvian experiance" wilden meegeven. Matthias en ik hadden geluk want de bus zette ons achter ons huis af. Ik heb maar niet gekeken hoe laat we thuis kwamen, want ik moest de volgende dag alweer om 6.30 uur op.

Het was een vermoeiend weekend, maar zeker een geweldige belevenis!

Ps. Ik heb eindelijk de tijd gehad om veel foto´s op het net te zetten.

http://picasaweb.google.com/118113282141925043329

Veel kijkplezier!

  • 10 Juni 2010 - 21:41

    Jetta:

    Naar dat je zo ziek was. Maar heerlijk dat ze zo goed voor je zorgen.Neem onderweg maar je eigen eten mee. En je drinken. Van die taarten( zie foto albums!) kun je ook vast in leven blijven! Wat ziet dat er heerlijk uit! Gebruiken ze daar vanille? Nee? Dan kom ik er aan!
    De foto's zijn prachtig en sfeervol.Wat een prachtige reis maak je toch. Probeer extra zorgvuldig te zijn met je gezondheid nu. Dan heb je nog een paar fijne weken voordat we je komen fijn knijpen op Schiphol.
    Liefs mama.

  • 10 Juni 2010 - 23:08

    Cindy:

    Wau bij picchu geweest hihi que way! Vermoeiend hoor al dat gereis en niet geslaap :P En wel heel goed dat je Rafa nog even hebt kunnen zien, twas echt heel mooi he (a). Nog 17 dagen zie ik staan, heel veel plezier! :) Xx

  • 11 Juni 2010 - 11:18

    Hera:

    ha Jorinde,
    Wat een prachtige foto's!! Veel plezier nog en verder sluit ik me bij de wijze woorden van je moeder aan ;)

  • 12 Juni 2010 - 17:24

    Anja,:

    Hoi Jorinde
    Wat een indrukwekkende foto's heb je gemaakt zeg!
    Geduld is wel een goede eigenschap hè, als je daarheen gaat. En anders leer je het wel...
    Wat een prachtige plek om te mogen verblijven.
    Kijk alweer uit naar je volgende foto's..

    Groetjes,
    Anja

  • 13 Juni 2010 - 14:24

    Rens & Janny:

    Hallo Jorinde,
    Het is super leuk om je verhalen te lezen en de foto's zijn prachtig. In het echt moet het nog 10 x mooier zijn.

    Hasta que un par de semanas, el amor Rens & Janny

  • 13 Juni 2010 - 16:13

    Opa En Oma.:

    Lieve Jorinde
    Wij zijn trots op je en het is leuk dat je zoveel leuke en nieuwe dingen mag beleven en zoveel bijzondere mensen ontmoet.
    Wees zuinig op je zelf en geniet van alles wat je meemaakt.
    Veel liefs en tot over twee weken.


  • 13 Juni 2010 - 16:51

    Erik & Edith:

    Hoi,
    Wat super om je mooie verhalen te lezen en de foto's te zien. Ongelofelijk wat je allemaal doet en ziet, wat een avontuur! Vergeleken met Macchu Picchu is een Hunebed in Drenthe wel een klasse anders... maar wij doen het er toch maar mee voorlopig en genieten via jou van een andere cultuur.
    Nog veel plezier en liefs gewenst van ons 4-tjes!
    Erik/Edith/Axel/Rutger

  • 13 Juni 2010 - 17:32

    Hassan:

    hoi jorinde leuk dat je het leuk hebt:)
    en ik zou echt doodmoe zijn
    na zolang wachten die inca brug zou ik ook wel spectaculair vinden

    tot heel snel
    xxxjes hassan :):):):):):):)

  • 13 Juni 2010 - 17:35

    Hassan:

    hoi ben ik weer ik wou even zeggen dat je leuke
    foto's hebt gemaakt

    doeiiiiiiiiiiiiiii
    :):):):):):}:}:}

    groetjes hassan.

  • 13 Juni 2010 - 18:22

    Elfride:

    Hoi Jorinde hoorde van je moeder dat je niet zo lekker bent/was (zachtjes uitgedrukt) Hoop dat je je snel weer goed genoeg voelt om nog meer van dat prachtige land te verkennen. Nog maar twee weekjes pffff.
    Veel liefs Elfride

  • 15 Juni 2010 - 07:37

    Jetta.:

    Fijn dat je weer bent opgeknapt.
    Ik hoorde dat je spullen gaat kopen voor de kinderopvang. Wat zullen ze verrast zijn!Zo jammer, maar wel voor te stellen dat je daar geen foto's mag maken. Ik zou die gezichtjes graag willen zien wanneer ze hun nieuwe speelgoed zie! x mama

  • 15 Juni 2010 - 12:05

    Cynthia En Mariette:

    Wat een prachtige reis Jorinde, de foto's zijn heel mooi! We hoorden van Jetta dat je wat opgeknapt bent gelukkig!Denk goed aan jezelf!
    Wat geweldig dat je speelgoed mag kopen voor de kinderopvang, leuk ook om te doen!
    We wensen je verder nog een mooie maar bovenal gezonde tijd toe.
    Veel liefs!

  • 15 Juni 2010 - 12:35

    Corrie:

    Hoe is het? Wanneer kom je terug? Ik mis je. Ben nu je moeder aan het helpen. Zal ik daar ook de ramen zemen?
    Ik hoor dat je bijna weer thuis kom. Hele mooie foto's. Gezien bij je moeder.Nog leuke mannen daar? Een beetje klein zeker? Groetjes van Corrie.X

  • 16 Juni 2010 - 11:51

    Oma Aty:

    Wat een spannend verhaal Jorinde en wat een leuke foto's Ik heb genoten, Dom dat ik zo lang gewa]cht heb je verhaal te lezen. Vreselijk naar dat je weer ziek bent geworden en nogal hevig ook geloof ik. Naar voor je.
    Je komt nu over een weekje weer thuis, we zullen blij zijn je weer te zien. Dag hoor liefs van oma

  • 16 Juni 2010 - 23:23

    Marja. :

    Het is me eindelijk gelukt om je nieuwe foto's te vinden. Bijzonder om jou in zo'n aparte omgeving te zien.Wel raar dat we nu allebei in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Maar gelukkig zijn we er ook weer uit. Helemaal opknappen zal wel wat langer duren. Goed voor jezelf zorgen hoor! Ik hoop gauw de verhalen van deze indrukwekkende reis van je te horen.Veel liefs van ons allemaal. We denken aan je.XXXXX

  • 18 Juni 2010 - 22:05

    Jochem Borst:

    Dat ziet er allemaal geweldig uit, op een kleine voedselvergiftiging na dan.. Geniet er nog van de komende week! Ik ben inmiddels alweer terug van de roadtrip, heb ook genoten!

    X Jochem

  • 20 Juni 2010 - 19:54

    Aartje Poutsma:

    Hoi Jorinde,

    Hier een berichtje van je oude mentrix. Ik zag vanavond je familie in een chinees restaurant in Oud-Beijerland en zij vertelden me waar jij je momenteel bevindt. Ik was niet echt verbaasd en moest meteen denken aan wat je twee jaar geleden in het foto jaarboek schreef: "over 15 jaar hoop ik een weeshuis te hebben in Brazilie of Guatamala. Je bent aardig op weg nu.
    Hartstikke leuk om je weblog te lezen. Geniet van alles. Hartelijke groet van je mentrix

  • 21 Juni 2010 - 17:25

    Erik En Edith:

    Hoi Jorinde,

    Als het goed is ben je weer opgeknapt, maar zo niet, laat je dan straks thuis lekker verwennen. Overigens moet dat zo wie zo gebeuren natuurlijk! Een heel fijne terugreis gewenst en ik hoop tot gauw!

    Lieve groet,

    Erik, Edith, Axel en Rutger

  • 25 Juni 2010 - 07:13

    Joyce:

    hoi jorinde het was al weer een tijdje geleden maar ben weer op de hoogte van al je belevenissen.en heb nu ook al je foto's gezien je moeder had gezegd dat ik er op moest klikken dat je dan het album kon zien. was mij nog niet geheel duidelijk haha. het zit er bijna voor je op maar als ik het zo lees heb je echt een super ervaring gehad!! goede reis terug en ik kom een keertje al je foto's bekijken. groetjes joyce

  • 27 Juni 2010 - 10:29

    Jetta:

    Ik kan het nog niet echt bevatten. Jorinde is straks weer thuis.Farah is van plan je helemaal plat te knuffelen.En ze bedacht dat je wellicht iets voor haar mee zal nemen.??? Spannend vindt ze.Er hebben al aardig wat mensen naar je gevraagd. Wanneer komt ze nu precies terug? We zijn allemaal benieuwd naar je. Het is vandaag een hete dag en het blijft ook even zo. Kun je hier weer genieten van zon en je wel verdiende rust. En nog een weekje en dan op vakantie!
    Tot gauw. X

  • 27 Juni 2010 - 10:39

    Farah:

    ik vind het leuk dat je weer trueg komt en? ik heb nog w at voor jou xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxX en tot gauw X

  • 27 Juni 2010 - 10:42

    Farah:

    hoixxxxxxxxxxx vanfarah

  • 29 Juni 2010 - 20:15

    Erik EnEdith:

    Hoi Jorinde,

    Welkom weer thuis!!!!
    Wat zal het heerlijk zijn om iedereen weer te zien en je te kunnen laten knuffelen en verwennen. Geniet er van!

    Groetjes van ons alle 4,

    Erik, Edith, Axel en Rutger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2010

Macchu Picchu

04 Juni 2010

Foto's

20 Mei 2010

La Boleta de Tiristico

13 Mei 2010

De eerste week

05 Mei 2010

Heenreis
Jorinde

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 54679

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 13 Augustus 2012

Wereldsupporter

05 Januari 2012 - 29 Februari 2012

Als Wereldsupporter op de Filippijnen

05 Februari 2011 - 30 April 2011

Antropologe in Opleiding

08 Mei 2010 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: