Foto's - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

04 Juni 2010 | Peru, Cusco

Goed nieuws mensen!
Ik heb een website gevonden waar ik niet vast zit aan een limiet van 10 foto's. De link is:

http://picasaweb.google.com/118113282141925043329/Cusco#

Op de een of andere manier is heel de website in het Spaans en zo goed kan ik het nou ook weer niet, dus ik hoop dat het met gelukt is er foto's op te zetten.

Al weer twee weken geleden had ik mijn touristische weekend. Het was allemaal heel mooi en interessant. Ik heb alleen maar Spaans gesproken! Het is waar wat ze zeggen over alleen reizen. Je maakt heel makkelijk contact. Alle mensen die ik hier tegenkom zijn erg hulpvaardig. Ze vinden het helemaal leuk als ik Spaans spreek.

Afgelopen weekend ben ik naar het feest van Senor conoriitie geweest samen met mi padre Dennis en Matthias. We vertrokken zondagnacht om 1 uur! We moesten 2 uur reizen per taxi naar de bergen. Taxi en buschauffeurs hebben een andere mening over ruimte dan de meeste mensen, dus zaten we met z´n vieren achterin. Om 3 uur ´s nachts kwamen we aan op onze bestemming. Het was een heel heldere nacht. De maan wierp net zulke scherpe schaduwen als de zon, we hadden dus geen zaklampen nodig. Het was fijn om de schone lucht in te ademen. Hier in de stad voel ik de stof mijn longen bevuilen :p

Na ongeveer 2 en half uur lopen kwamen we aan bij de kerk. Senor Conortitie is hier op een de muur verschenen. Tijdens het feest kan je dingen wensen, zoals een huis, een auto, geld of een paard. Er zijn allemaal kraampjes waar je deze dingen in miniatuur kan kopen. Dan ga je wat verder de bergen in en bouw je een huisje of altaar van stenen. Hier zet je datgene wat je wenst in. Dan wordt er vuurwerk afgestoken.

Er zijn ontzettendvç veel mensen. Ze komen van allemaal delen uit Peru. Sommigen dragen vlaggen of muziekinstrumenten. Langs de route door de bergen staan 12 kruizen, voor de 12 discipelen. Iedere keer als je een kruis passeert zeg je een gebed en wordt er muziek gespeeld. Ook worden er dansen opgevoerd door verschillende groepen uit de samenleving, zoals advocaten of indianen.

Dicht bij de kerk is een gletsjer. In 6 jaar tijd is die helaas erg gesmolten. Het is nu ook gevaarlijk om er dicht bij in de buurt te komen. Dennis vertelde dat het niet lang meer zou duren of de gletsjer is verdwenen. Je wordt zo wel erg geconfronteerd met de opwarming van de aarde.

De terugreis duurde ietsje langer omdat er meer mensen in de bus zaten. We kwamen pas om 7 uur ´s avonds thuis. We waren ontzettend moe en vies, maar het was zeker de moeite waard. Het was zeer indrukwekkend. Ik heb wel ontzag voor alle mensen die de bergen trotseren. Ze zijn van alle leeftijden en standen.


Ik moet bijna naar mijn werk (wow, dat klinkt interessant!)dus ik laat het hier bij.
Hopelijk genieten jullie van de foto's.
Liefs!

  • 04 Juni 2010 - 22:00

    Cindy:

    Ik houd het kort deze keer. Wat een verhaal, hoe gaaf!:) Zelfs nachtbraken nu toe maar haha, wel gaaf zeg al die feesten :P Heel veel plezier daar en succes op je werk :) Xx

  • 05 Juni 2010 - 08:35

    Jetta:

    Dat ziet er goed uit. Ik heb nu Gonnie aan de lijn.
    Je krijgt de hartelijke groeten.
    O ze komt met haar laptop hier heen:-)) Over de telefoon is het lastig uit leggen vindt ze.
    Heerlijk dat iedereen zo met je mee leeft.
    Gisteren vierde Roel zijn verjaardag. Samen met familie en vrienden. Toch raar dat jij er dan niet bent. Jij bent altijd zo trouw met verjaardagen. Echt tof dat je een kaart naar hem had gestuurd. Heel attent.
    Zeg ik stop. Dit wordt zo een hele mail. Dag schat. Ik hou van je en super trots op je. X Mama.( en van Gonnie natuurlijk)

  • 05 Juni 2010 - 10:32

    Linda:

    heey jorinde,
    wat leuk dat alles daar goed gaat :D wat leuk jo !! die foto's ik zou der zelf ook wel willen zijn ( denk alleen dat het niet mag (A) ) hahaha ;)
    ik hoop dat je het nog meer naar je zin zal hebben en ik denk dat je heeeeel erg bruin thuis komt !!

    Liefs Linda (L)

  • 06 Juni 2010 - 09:41

    Je Broertje:

    Die stad ziet er echt heel mooi uit. Zeker die foto s met die bergen ook nog op de achtergrond. We krijgen zo wel een goede indruk over hoe het er daar uit ziet.
    Ik vind het ook leuk om te lezen dat de cultuur daar de verschillende standen bij elkaar brengt. Heel anders dan hier in Nederland.
    veel succes nog verder met alle leuken dingen die je gaat doen.

    Gr Je BrOeRtJe (HVJ)

  • 06 Juni 2010 - 09:56

    Hassan:

    Hoi Jor je zal wel moe geweest zijn en die foto's
    zijn echt heel leuk ik zie dat je op veel verschillende plaatsen komt en veel mooie plaatsen we kijken er weer naar uit als je weer thuis komt hoor.

    veel groetjes en kusjes
    xxx

    Hassan. :):):):)

  • 06 Juni 2010 - 15:09

    Bas En Monique Hbs L:

    hoorde van jetta over haar stoere dochter in Peru. Wat schrijf je leuk! Veel plezier en we hopen dat je nog veel meer van die bijzondere dingen meemaakt!
    Adios!

  • 07 Juni 2010 - 20:11

    Anja De Hoog:

    Zo, dát is nog eens een avondje uit. Leuk om je verhalen te lezen. En nu moet er gewerkt worden, 't is ook overal hetzelfde!!
    GEniet er maar van hoor. 't Is zo weer voorbij.

    Groetjes,
    Anja

  • 08 Juni 2010 - 08:41

    Joyce:

    hoi jorinde
    leuke foto's en leuk verslag weer.
    mis je thuis al een beetje of heb je het daar te druk voor? je maakt iedergeval heel wat mee zo!
    groetjes joyce

  • 09 Juni 2010 - 20:27

    Denis:

    Hey Jooor :)
    Deine Seite sieht sehr gut aus schön gemacht ;)
    Peru sieht ja echt wunderschön aus die ganze Umgebung da habe auch schon die tollen Bilder gesehen echt super :D
    Ich hab von Jetta gehört das es dir nicht sehr gut geht :( Wünsche dir deshalb gute Besserung und hoffe das es dir so schnell wie möglich wieder gut geht!
    Liebe Grüße dein deutscher Bruder aus Berlin! :D
    xxx


  • 10 Juni 2010 - 11:08

    Oma Aty:

    Wat een verhaal over je nachtelijke tocht, heel interessant, wat heb jij gewenst?De foto's geven een mooi beeld van de plaats waar je woont.Wat maak je een hoop mee zeg. Bedankt voor je kaart. geniet nog maar fijn het is zo voorbij. liefs oma

    g

  • 12 Juni 2010 - 18:20

    Farah:

    ik ben naar de speeltuin ge weest en? ik vint het niet zo leuk dat je in het ziekenhuis ben ge weest hoor XXXXXXX van farah

  • 17 Juni 2010 - 19:23

    Anja:

    Hi Jorinde

    Weet je al of je geslaagd bent?

    Spannend hoor!!

    Groetjes,
    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2010

Macchu Picchu

04 Juni 2010

Foto's

20 Mei 2010

La Boleta de Tiristico

13 Mei 2010

De eerste week

05 Mei 2010

Heenreis
Jorinde

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 54711

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 13 Augustus 2012

Wereldsupporter

05 Januari 2012 - 29 Februari 2012

Als Wereldsupporter op de Filippijnen

05 Februari 2011 - 30 April 2011

Antropologe in Opleiding

08 Mei 2010 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: