Aan het werk - Reisverslag uit Zuid-Beijerland, Nederland van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Zuid-Beijerland, Nederland van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

13 December 2011 | Nederland, Zuid-Beijerland

Ik ben nu twee jaar actief bij de Wereld Winkel, en ik vind het echt geweldig om te doen. Allereerst omdat het een hele fijne winkel is om te werken. Het ruikt er heerlijk naar wierook en ik ben omringd door mooie spullen van over de hele wereld. Achter deze producten zit een goed verhaal. Het is een fijn idee te weten dat de producenten een eerlijke prijs hebben gekregen voor hun werk. Met het geld kunnen ze hun kinderen naar school sturen en medische of sanitaire voorzieningen in hun dorp verbeteren.
Met de leus In 4 uur de wereld verbeteren? Kom bij de Wereld Winkel! halen we mensen over om zich ook voor eerlijke handel in te zetten. Met een winkeldienst van 4 uur in de week maak je al een groot verschil. Door met vrijwilligers te werken gaat zoveel mogelijk van de opbrengst naar de producent. Kijk op http://nieuw.wereldwinkels.nl/nl/menu/Winkels voor een winkel bij jou in de buurt en meld je aan!

• MillenniumDoen
Wereld Winkels dragen bij aan Millenniumdoel 8, Ontwikkelen van een Globaal Partnerschap voor Ontwikkeling. Voor 2015 moet er een handels en financieel systeem zijn dat open en voorspelbaar is, waarbij niet gediscrimineerd wordt. Een goed begin is de mensen de prijs geven voor hun werk die ze verdienen.

• Wereldbeeld
Ieder jaar wordt er een weekend georganiseerd voor de jongeren van de Wereld Winkel. Dan wordt er gesproken over de toekomst van fair trade, de winkels en over de producten. Vorig jaar hebben we een filmpje gemaakt over welke producten we fair trade willen zien.
Bekijk het filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=wZ1ELw_4hNo&feature=player_detailpage

Om meer jongeren te bereiken was er dit jaar voor het eerst een Young and Fair festival. Er waren debatten, concerten en nog veel meer. Ik zal volgend jaar aangeven wanneer het festival weer is. Dus houd de site in de gaten.