Aankomst - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

07 Februari 2011 | Peru, Cuzco

Hola,

ik ben weer in Cusco! Het is vreemd om hier weer te zijn. Ergens lijkt het of ik niet ben weg geweest, alles is vertrouwd. Toch zijn er een aantal dingen veranderd. Zo is het grote bord met Confraternidad weg en zijn er nieuwe tegels gelegd in de Avenida del Sol.
Ik zit nu weer in het kantoortje van Inca Educa, maar alle bureau´s staan op een andere plek. Raar.

De reis heb ik overleefd met maar een paar vertragingen. Op schiphol moest ik wachten door de storm. Dat gaf niet, want ik had toch heel veel tijd om in Madrid door te brengen. De vlucht naar Lima verliep goed. Toevallig zat ik naast een Nederlands meisje die ook op weg was naar Cusco. Dat was erg gezellig, vooral toen we moesten wachten in Lima omdat het zo regende in Cusco dat alle vluchten vertraagd waren. Het weer hielp dus niet zo mee.

Mijn huis voor de komende weken is echt heel dciht bij de school, maar drie minuten lopen, alleen de straat uit. Ik heb een mooie kamer met een eigen douche en wc. Helaas is het water niet bepaald warm.
Het gastgezin is erg leuk. Er is een oma en een moeder die allebij Astrid heten, een meisje van 17 die Gabriela heet en een jongetje van 7, Kadel. Verder zijn er nog twee studentes, eentje uit Amerika, Marla en eentje uit België, Sanne. Sanne moet ook een Thesis schrijven en blijft hier drie maanden, net als ik.

Vanochtend heb ik mijn eerste les gehad. Eerst een examen om mijn niveau te bepalen, waaruit bleek dat ik de verleden tijd weer moet herhalen en de subjuntivo. Dat is een moeilijke vorm die we in het Nederlands niet hebben, vandaar dat ik er wat moeite mee heb.
Het was erg leuk om iedereen weer te zien, ik werd erg hartelijk onthaald. Het bleek dat er veel over mijn komst gesproken was. Ik heb nu een andere profesora die hier is komen werken in Juli, dus die had ik nog niet leren kennen. Ze vertelde me dat iedereen vol verbazing reageerde toen ze zei dat ze niet wist wie ik was. Hopelijk heeft ze niets dan goeds over me gehoord :p


Vanmiddag ga ik met Dora naar Inca Educa, ben benieuwd wat ik daar nu mag gaan doen.

Ik heb gelukkig niet zo veel last van de hoogte. Gisteren heb ik veel geslapen en veel mate de coca gedronken, dat heeft goed geholpen.

Hopelijk heb ik snel weer tijd om te schrijven, maar ik beloof niks ;)

Saludos!

ps. Mama en Farah, ik hoop dat jullie gauw weer beter zijn.

  • 07 Februari 2011 - 21:24

    Opa En Oma:

    Via je moeder alles gehoord en dat je weer goed terecht bent gekomen.
    Leuk om te horen dat je optimistisch van plan bent je tijd goed door te brengen. Je bent zelfs alweer begonnen! Ik hoop dat het naar je verwachtingen zal verlopen. Stevige pakkerd van opa en een knuffel van oma.

  • 07 Februari 2011 - 21:33

    Jetta.:

    Opa en oma direct alles voorgelezen.
    Het klinkt allemaal weer erg leuk.
    Eigenlijk niet zo erg toch die koude douche? Scheelt je enorm in je tijd. ;-))
    Wel bijzonder dat subjantivo. Moet je me maar eens uit leggen.
    Tussen de koorts aanvallen door al wat in je aan bevolen boek gelezen. Leuk en mooi! Veel werk plezier!
    X mama.

  • 07 Februari 2011 - 21:48

    Broertje:

    Hoi zus,
    Zo te horen is alles goed gegaan, dat is fijn om te horen. Klinkt allemaal erg positief op die koude douche na dan.
    Veel succes en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    xxx Je Broertje

  • 08 Februari 2011 - 07:51

    Marja Boode:

    Hallo Jorinde.
    Dank je wel voor je bericht.
    Heel bijzonder om dit allemaal te mogen lezen en op deze manier het een beetje te kunnen meebeleven.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende bericht.
    Heel veel succes met die lastige subjuntivo!!!
    Groetjes Marja

  • 08 Februari 2011 - 12:13

    Yolanda:

    Hey Jorin, je ben er dus weer ,leuk dat je een reisgezel op die lange reis had en dat je een fijn gastgezin hebt, wat een luxe een eigen douche en toilet, joh en dat niet zo warme water went vanzelf, word je hard van.
    Nou meid succes met je lessen en je onderzoek, hoor wel weer van je, liefs.

  • 15 Februari 2011 - 14:04

    Ria Den Braber:

    Leuk om alles te lezen. Het klinkt goed. Vanavond hebben we ww.vergadering bij Jolanda. Het zal niet druk zijn. jij bent er niet, leen is verhinderd en Gerrie is ziek. Jammer, er is best veel te bespreken. Tot schrijfs dan maar en een goede tijd toegewenst
    Liefs van ons, Ria en Jaap.

  • 16 Februari 2011 - 21:30

    Hera:

    Ha Jorinde,

    Leuk om weer te kunnen lezen hoe het je vergaat..... Heel veel succes!!

    Hera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Antropologe in Opleiding

Eindelijk is het dan zover...
Echt Veldwerk!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

Cusco

04 April 2011

Lago Titikaka

03 Maart 2011

Vrije tijd

21 Februari 2011

foto's!!

16 Februari 2011

De eerste week
Jorinde

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 54679

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 13 Augustus 2012

Wereldsupporter

05 Januari 2012 - 29 Februari 2012

Als Wereldsupporter op de Filippijnen

05 Februari 2011 - 30 April 2011

Antropologe in Opleiding

08 Mei 2010 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: