Lago Titikaka - Reisverslag uit Lima, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu Lago Titikaka - Reisverslag uit Lima, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

Lago Titikaka

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

04 April 2011 | Peru, Lima

zo, dat is alweer een tijd geleden. Ik heb het zo druk gehad dat het internetgebruik even moest wachten. Veel met mijn onderzoek, dat aardig goed loopt. Ik heb nu al genoeg tienermoeders gesproken en ik weet waar ik de tienermeisjes kan vinden, dus daar heb ik geen problemen mee. Gelukkig maar want ik heb nu nog maar twee weken. Echt ongelofelijk hoe snel de twee maanden zijn omgevlogen!

Ik heb hier een paar goede vriendinnen gemaakt, Eva, Sanne en Marijke uit Nederland, Sanne uit België en Katie uit Engeland. Met hen ben ik naar Lago Titikaka gegaan (behalve met Sanne uit Nl want die was beetje ziek). Dit is een groot meer dat heel hoog ligt, op iets van 3000 meter. Het is gigantisch, echt prachtig. We hebben superveel foto's gemaakt, iets van 200, en dat na selectie :p

Het was geweldig. De eerste dag gingen we met de tour naar de drijvende eilanden die van riet gemaakt zijn. heel bijzonder. Daarna moesten we drie uur varen naar een groot eiland waar we overnacht hebben bij een familie. 's Avonds werden we in de typische kleding gehuld en hebben we de dansen geleerd. de volgende ochtend vroeg vertrokken we naar een ander eiland, Taquile. Waar je een prachtig uitzicht hebt, helemaal tot aan Bolivia! Ik heb dat weekend een berg geklommen waardoor het hoogste waar ik nu geweest ben 4.432 meter is.

De busreizen heen en terug waren een avontuur op zich. Op de heenweg gingen we om 21.00 uur weg. Nou ja, dat was de bedoeling maar alles is hier later in Peru, ze gebruiken volgens mij helemaal geen klokken. Dus we reden midden in de nacht. De stoelen waren best comfortabel en Katie had voor mij speciaal de stoel in het midden gereserveerd (we hadden de hele achterste rij) zodat ik veel beenruimte had. Ik had kunnen slapen, was het niet dat er een spotje precies op me gericht was dat heel de nacht bleef branden en er Cumbia muziek opstond. Zo hard dat het dwars door mijn oordopjes heen kwam, en zelfs mijn iPod opzetten hielp niet.
Op de terugweg hadden we een vroegere bus zodat we om 1 uur 's nachts zouden aankomen en daarna in ons eigen bed konden slapen. de bus vertrok een uur later, omdat hij nog moest worden ingeladen met... levende kippen! Die werden allemaal op het dak gehesen, arme stakkers. Het is hartstikke koud 's nachts. We moesten buiten wachten want de bus moets nog worden schoon gemaakt, wat inhield dat er heel veel luchtverfrisser werd rond gespoten. De lucht sloeg me bijna achterover. Maar die hield niet lang stand. De mensen roken naar een mengeling van kippen, zweet, kruiden en linnen. Niet echt aangenaam. Daarnaast was de cumbia-muziek weer aangezet, maar dit keer nog harder. Het was nog erger dan in een disco. We moesten op ons aller hardst schreeuwen, wilden we elkaar kunnen verstaan. "GEEF MIJ DE CHIPS EENS AAN!!!" Het was een cd van een concert, heel de tijd riep er een man door heen "Arriba, manos arriba! Cerveza arriba! Asi, asi, esooo!" Hij probeerde de mensen te enthousiasmeren, wat waarschijnlijk niet echt lukte, want hij bleef maar roepen dat ze hun handen omhoog moesten doen. Nog dagenlang hebben we gigantische lol gehad als iemand het woord asi zei. En óf alle Cumbia-muziek lijkt op elkaar, óf er waren maar drie nummers die op repeat stonden, zeven uur lang...

Ja, echt een top-weekend. Kijk maar naar de foto's :
https://picasaweb.google.com/118113282141925043329/LagoTitikaka#

Liefs!!


  • 05 April 2011 - 21:11

    Jetta:

    Het lijkt me een ramp, maar ook avontuurlijk. Dat woord Asi herken ik van de dans op de camping :-) De foto's zijn weer heel bijzonder. Dat hondje is echt een schatje...het jongetje ook trouwens.
    Liefs ma.

  • 08 April 2011 - 15:43

    Oma Aty:

    O Jorinde wat heb jij een hoop beleefd, wat een avonturen , erg leuk dit alles te lezen. Wat ben je hoog geweest op die berg. Als ik dat allemaal lees krijg ik zo'n zin om ook zo'n avontuurlijke ries te meken, maar ja dat gaat niet. Maar die busreis is werkelijk vreselijk geweest hoe houden die mensen het zelf uit? al die herrie.
    Je weet dat ik de 28e april op reis ga naar Israël dus zal ik je pas na 15 mei ontmoeten. wel jammer maar hoe dan ook maak er nog een mooie tijd van en geniet.
    Fijn dat het goed gaat met je werk.
    Tot Ziens in Holland.

  • 23 April 2011 - 16:55

    Farah:

    Slecht nieuws we beginnen maar met het slechte nieus. Dat is dat Stampertje dood is. Jammer he zus :( Jasper het andere konijn ging steeds stampen als je bij het hok kwam. Daarom heeft mama een nieuw konijntje uit het asiel gehad. Het gaat gelukkig goed samen. We hebben een extra groot hok gemaakt zo dat zelekker kunnen spelen en rennen. Vandaag ben ik in de speeltuin geweesd met Delphine. Leuk hé? We hebben eieren gezocht en wat moois gemaakt. Eieren zoeken was veel te makkelijk voor ons. Ze hadden ze gewoon rond gestrooid. Ze waren van chocola. Mmmmmm. XXxxxxx Farah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Antropologe in Opleiding

Eindelijk is het dan zover...
Echt Veldwerk!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

Cusco

04 April 2011

Lago Titikaka

03 Maart 2011

Vrije tijd

21 Februari 2011

foto's!!

16 Februari 2011

De eerste week
Jorinde

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 54679

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 13 Augustus 2012

Wereldsupporter

05 Januari 2012 - 29 Februari 2012

Als Wereldsupporter op de Filippijnen

05 Februari 2011 - 30 April 2011

Antropologe in Opleiding

08 Mei 2010 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: