Vrije tijd - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu Vrije tijd - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jorinde Bijl - WaarBenJij.nu

Vrije tijd

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

03 Maart 2011 | Peru, Cuzco

lieve mensen,

vandaag ga ik jullie wat vertellen over wat ik allemaal in mijn vrije tijd doe. Niet dat ik veel vrije tijd heb natuurlijk. Ben vooral druk bezig met het houden en analyseren van interviews. of met het zoeken naar nieuwe informanten.

maar in de weekenden heb ik tot nu toe tijd gehad om dingen te doen. Afgelopen vrijdag ben ik naar het concert van Chino en Nacho geweest. Hun muziekstijl is reggaeton, ze vinden zich erg stoer. het dansen is erg leuk om te zien. ik ga proberen de filmpjes die ik gemaakt heb ook op internet te zetten. dan krijgen jullie een beetje een indruk van hoe het was. het concert vond plaats in een grote sportzaal, meer een soort arena. er waren erg veel gillende meisjes, zeker bij bepaalde danspasjes. de muziek en de liedjes vind ik echt heel leuk.

oké, het is dus niet gelukt filmpjes te uploaden. Heb geprobeerd bij You Tube, maar die zegt dat het 155 min duurt terwijl het filmpje maar iets van 4 min is. is dat normaal? misschien kan iemand me tips geven over hoe ik het moet doen?

op zondag ben ik naar een voetbal wedstrijd geweest. het team van cusco, Cienciano tegen een ander team, de Sport Boys in licht roze, beetje verdacht. grappig dat ze uit een plaats komen waar veel criminaliteit is. de kleur en de naam doen niet echt denken aan zware jongens ;)
Er waren heel veel Peruanen. alleen wij - "de nederlandse kolonie", bestaande uit 4 jongens en 4 meisjes - waren buitenlanders. De meesten waren voor Cienciano, er waren een stuk of 20 voetbalsupporters in licht roze. Het is echt een groot stadion, in ieder geval in mijn ogen. Na een tijdje begon de zon
door te komen, heerlijk.
"we" hebben gewonnen met 3-0, ik heb me laten vertellen dat er niet echt goed werd gespeeld. ze vielen vaak, ook als er eigenlijk niemand in de buurt was. er zijn wel 2 roden en 4 gele kaarten uitgedeeld, voornamelijk aan de Sport Boys. hun aanhangers begonnen dus al vroeg de spandoeken naar benden te halen en te vertrekken. In het begin waren ze nog zo enthousiast geweest met hun trommels. :s

Ik heb weer nieuwe foto's op internet gezet: https://picasaweb.google.com/lh/myphotos

ik heb er al weer bijna 200 gemaakt. ik vertelde aan Astrid dat het kwam doordat ik zo graag bloemen fotografeer. daarom heeft ze me meegenomen naar de tuin van haar broer Socrates. er waren daar echt prachtige bloemen. door de regen lagen er allemaal druppels op, echt schitterend. Heb iets van 40 foto's genomen, maar voor jullie een kleine selectie gemaakt. Geniet er van!

Ik heb het hier nog steeds ontzettend naar mijn zin. Kan niet geloven dat de 4e week al bijna voorbij is! Jullie hoeven je om mij geen zorgen te maken.

Liefs!!

  • 03 Maart 2011 - 17:37

    Hallo Jorinde:

    Dank je wel voor je berichten. Ik lees ze met veel belangstelling.Erg leuk dat ik ze van je krijg.
    De foto's ga ik thuis met hulp van mijn kleindochter bekijken. Hier ( vakantie in Zwitserland) lukt het me niet.
    Veel succes en plezier verder.
    Dag Marja

  • 03 Maart 2011 - 17:38

    Je Broetje:

    Eej, foto's zien er echt goed uit. Voetbal wedstrijd echt geweldig die kleine ME'ers
    maar ze zijn dus aardig fanatiek daar. Indd wel leuk die roze shirts voor die zware jongens :P
    Kan niet wachten om thuis alle foto's te bekijken. ook leuk dat je nog even hebt gefotografeerd waar je veel zit ziet er gezellig uit.
    Ik wens je het beste en tot de volgende krabbel of skype bericht.

    xxxx

  • 03 Maart 2011 - 20:05

    Anja De Hoog:

    Hoi Jorinde
    Wat leuk dat je zulke uiteenlopende dingen kunt doen in je vrije tijd.
    Tot zelfs een voetbalwedstrijd toe!!
    GEniet er maar van. Je ziet het, er zijn alweer 4 weken voorbij, dus voordat je 't weet zit je weer in dit koude kikkerlandje!

    Groetjes en tot je volgende verhaal!!

    Anja

  • 04 Maart 2011 - 14:06

    Gonnie:

    Lief buurmeisje,
    Net de foto's bekeken.
    Doortje kwam steeds onder mijn neus;-)
    Dat muurtje met die vetplanten enzo vind ik het mooist. Jetta en ik gaan dat nu ook proberen :-)
    Ik ben uitgenodigt voor een nieuw spelletje.
    Ze zeggen dat het leuk is. Maar zij hebben kunnen oefenen :-(
    We worden verblijd met een stukje blokfluit muziek van Farah.
    Ik ga nu thee drinken.
    Groetjes van Gonnie, Falco, Fleurtje, Bertus de Bok, en de cavia's Tut en Frut...enz. enz. xxxx

  • 06 Maart 2011 - 00:10

    Cindy S:

    had niet verwacht dat je chino en nacho leuk zou vinden, had toevallig over ze gehoord tijdje geleden :P Wel gaaf dat je ook naar concerten en wedstrijden gaat.
    Ben benieuwd naar de foto's :D het is mij niet gelukt om er te komen via de link, maar komt vast wel goed een keer. Ben zelf nu ook niet thuis en ben met tennis bezig :P Maar leuk, bloemetjes, houd ik ook wel van :) Veel succes met je onderzoek en hoop dat je leuke dingen kunt blijven doen in de weekenden! Groetjes uit Charleroi!

  • 20 Maart 2011 - 16:27

    Farah:

    hoi jorinde we zijn naar vogelkijkhutten geweest en wouter van de berg is geweest. ik heb de 26e een sportdag van turen leuk he? de zon schijnt bij ons weer ens Groeten van farah en de honden en marc en jetta en de schildpadden en niet te vergeeten jan maarten en de poes nou dag xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van iedereen jorinde

  • 22 Maart 2011 - 20:07

    Marc:

    Hi lieverd, wat leuk dat je weer nieuwe foto's hebt. Ik zie je lekker aan het taart maken en een verjaardag vieren. Wat zien die taarten er lekker maar vooral prachtig uit. Ook heb ik de foto's van het carnaval gezien. Had me het iets anders voorgesteld. Meer zwingende meisjes in plaats van onder gespoten meiden. Is het scheerschuim of slagroom=
    Leuk te zien dat jet het zo naar je zin hebt. Heel veel liefs papa.

  • 26 Maart 2011 - 13:00

    Jetta Namens Denis:

    Denis woont inmiddels in zijn nieuwe huis. Vroeg opstaan(5 uur in de morgen)
    om bij zijn school in Berlijn te komen valt hem zwaar.De omgeving is wel leuker voor hem daar. Buren beneden hen klagen over harde muziek terwijl ze geen muziek aan hebben dat is vervelend. Het klinkt door van andere mensen. Zijn kamer is mooi zegt hij. Oranje en bruin. Wel hebben ze nog weinig spullen. Hij vroeg mij jouw iets te schrijven. Ze zijn nog niet op internet aangesloten. Gaat het goed met je? Met ons gaat het goed. Pa doet erg zijn best om snel beter te worden. Hij is nu ook naar de sportschool gegaan. Heel veel liefs van ons allemaal. Hassan is ook hier maar ik denk dat hij je nog wel zal schrijven. X mama.

  • 27 Maart 2011 - 12:01

    Ben:

    Lieve Jorinde,

    De tijd gaat zeker hard, al helemaal als je het zo naar je zin hebt. Bij mij zijn de afgelopen weken ook omgevlogen omdat ik net een eigen klas heb. Maar vandaag heb ik eens lekker de tijd genomen om op je site je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Ik vind het geweldig leuk om te zien wat je daar allemaal doet. Ook heel stoer hoor, ik maak me geen zorgen;)

    Veel succes en plezier nog!

    Ben

  • 30 Maart 2011 - 11:09

    Joyce:

    hey jorinde
    ben een aantal weken uit de lucht geweest omdat de pc kapot was. dus kon je niet volgen.
    leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt. gaat je onderzoek ook goed?
    hier alles goed ga als het goed is vrijdag even bij je moeder langs met de kids als britt tenminste weer helemaal beter is want die had een beetje koorts. hoop het wel want zaterdag mag ze weer afzwemmen voor d'r A het zou wel erg sneu zijn als ze weer ziek is.
    veel plezier nog x joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Antropologe in Opleiding

Eindelijk is het dan zover...
Echt Veldwerk!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2011

Cusco

04 April 2011

Lago Titikaka

03 Maart 2011

Vrije tijd

21 Februari 2011

foto's!!

16 Februari 2011

De eerste week
Jorinde

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 54694

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 13 Augustus 2012

Wereldsupporter

05 Januari 2012 - 29 Februari 2012

Als Wereldsupporter op de Filippijnen

05 Februari 2011 - 30 April 2011

Antropologe in Opleiding

08 Mei 2010 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: